📄 iMobile Service – Allmänna villkor

Gäller för: iMobile Service / Edvards Reparationsverkstad Organisationsnummer: 810310-1252 Telefon: 072-001 02 42 Webbplats: imobile.se

Genom att använda vår webbplats, handla i vår butik eller anlita oss för reparationstjänster godkänner du dessa allmänna villkor.


🔶 1. Produkter & tjänster

iMobile Service erbjuder:

  • Försäljning av mobiltelefoner (nya och begagnade)

  • Tillbehör

  • Reparationstjänster för mobiltelefoner och annan konsumentelektronik

Försäljning sker huvudsakligen i butik. Leverans kan ske efter överenskommelse. Informationen på webbplatsen är vägledande och vi förbehåller oss rätten att justera priser, sortiment och lagersaldo.


🔶 2. Priser, betalning & beställning

Priser

Alla priser anges i svenska kronor (SEK). Vi reserverar oss för eventuella skrivfel eller tekniska fel på webbplatsen. Vid uppenbara felaktigheter kontaktas kunden innan köp slutförs.

Betalningssätt

Vi accepterar:

  • Swish

  • Kontant

  • Kortbetalning

  • Faktura (vid godkännande)

Orderbekräftelse

Ett köp blir bindande först när det har bekräftats av iMobile Service.


🔶 3. Frakt, leverans & transport

Fraktbolag

Vi använder exempelvis:

  • PostNord

  • DHL

  • UPS

Fraktkostnad och leveranssätt meddelas kunden innan leverans.

Leveranstid

Leveranstid varierar beroende på fraktbolag. iMobile Service ansvarar inte för förseningar orsakade av transportören.

Transportskador

Vid transportskada eller försvunnet paket ska reklamation göras till fraktbolaget. Vi hjälper kunden vid behov med kontakt och underlag.


🔶 4. Ångerrätt, retur & reklamation

Ångerrätt (distansköp)

Vid köp på distans gäller 14 dagars ångerrätt enligt distansavtalslagen, om inget annat avtalats. Ångerrätten gäller inte för:

  • Påbörjade reparationer

  • Specialbeställda produkter

Retur

Produkten ska vara i väsentligen oförändrat skick. Kunden står för returfrakt om inget annat överenskommits.

Reklamation

Reklamation hanteras enligt gällande svensk konsumentlagstiftning. Kunden har rätt att reklamera fel som fanns vid köpet.


🔶 5. Reparation & service – villkor

Genom att lämna in en enhet för reparation godkänner kunden följande:

Kundens ansvar

  • Kunden ansvarar för att säkerhetskopiera all data

  • Eventuell låskod ska lämnas vid behov

  • iMobile Service ansvarar inte för dataförlust

Reparationsprocess

Vi utför endast avtalade reparationer. Eventuella ytterligare fel åtgärdas endast efter kundens godkännande.

Tidigare skador

Vi ansvarar inte för fel eller skador som uppstår på grund av tidigare skador, vätskeskador eller slitage.

Garanti på reparation

Vi lämnar funktionsgaranti på utförd reparation under rimlig tid, förutsatt att felet beror på vårt arbete och inte på nya skador eller handhavandefel.


🔶 6. Abonnemang (om tillämpligt)

  • Abonnemang löper månadsvis

  • Bindningstid: 12 månader

  • Ett abonnemang gäller per enhet

Uppsägning

Uppsägning ska ske senast 3 månader före ny period.

Betalning

Vid utebliven betalning kan påminnelseavgift tillkomma enligt gällande lag.


🔶 7. Integritet & personuppgifter (GDPR)

Uppgifter vi samlar in

  • Namn

  • Telefonnummer

  • E-postadress

  • Uppgifter som lämnas vid kontakt eller reparation

Användning

Uppgifterna används för:

  • Kundkontakt

  • Order- och servicehantering

  • Marknadsföring (endast om tillåtet)

Lagring

Personuppgifter sparas endast så länge det är nödvändigt enligt lag eller avtal.

Delning

Vi delar inte personuppgifter med tredje part annat än när det krävs enligt lag.

Cookies

Webbplatsen använder cookies för funktionalitet och analys.


🔶 8. Begagnade produkter

Begagnade produkter kontrolleras och eventuella kända fel informeras om innan köp. Försäljning sker enligt konsumentköplagen.


🔶 9. Förbehåll

iMobile Service förbehåller sig rätten att uppdatera dessa villkor vid behov. Den senaste versionen finns alltid tillgänglig på imobile.se.